Arriba un dels moments més esperats de l’any: la Festa Alumni, que tindrà lloc el pròxim 8 de juliol a les 19h.
L'escola tornarà a omplir-se de retrobaments, converses infinites i records compartits en un ambient distès i molt especial.
Un any més, reunirem diferents promocions perquè puguem tornar a coincidir amb antics companys de classe, però també amb aquells alumnes més grans i més petits que, amb els anys, també han acabat formant part de la nostra història.
Aquest any, a més, el sopar ve carregat de novetats!
Estem preparant una vetllada molt especial amb begudes, paella i música en directe d’un grup format per exalumnes o fins i tot, cafès creats per un Alumni que ens presentarà les seves noves càpsules.
Les promocions homenatjades d’aquest any són Elna (50 anys), Vinyoli (25 anys) i Mediterrània (10 anys), però el sopar és una celebració de tota la comunitat Alumni. Ens agradaria molt que, com sempre, no hi falti ningú!
Per això, us animem també a fer arribar aquesta invitació a tots els exalumnes amb qui encara manteniu contacte. Com més serem, molt millor serà el retrobament.
La primavera arriba carregada d’activitat, retrobaments i noves iniciatives per continuar enfortint i gaudint de la nostra comunitat. Des de la junta continuem treballant amb il·lusió perquè Aula Alumni sigui un espai viu, útil i connectat amb el present i el futur de tots vosaltres.
Construïm junts una comunitat més forta
Tal com us vam explicar, la nostra base de dades continua creixent, i enguany hi estem treballant amb especial dedicació per tal que sigui cada vegada més completa, útil i dinàmica per a tots.
Us avancem que dos dels projectes en els quals volem aprofundir són:
La borsa de treball Alumni
La xarxa Alumni d’ambaixadors arreu del món
Per aquest motiu, us demanem que ens ajudeu actualitzant les vostres dades.
A què us dediqueu?
Busqueu noves oportunitats laborals o talent per reforçar el vostre equip?
Esteu finalitzant la universitat i voleu iniciar el vostre camí professional?
Aquesta xarxa pot ser una gran oportunitat per a tots. Fem-ho per Alumni.
Vivim en un moment de canvi constant, de geometria variable internacional i oportunitats arreu del món. Tenir un contacte proper —un antic alumne, un company o algú dela comunitat— sovint facilita molt les coses. Alguns de vosaltres viviu fora de Barcelona i us volem posar en contacte amb altres Alumni que comparteixin el vostre nou destí, ja sigui per trobar feina, un lloc on viure o una bona estona de connexió social. Fem-ho per i amb Alumni.
Després de l’energia i l’esforç compartit al Cross, ens preparem per viure un dels moments més especials del curs: la diada de Sant Jordi. Sense cap mena de dubte, és una de les celebracions més boniques per gaudir de la vida a l’escola, on cultura i convivència es donen la mà. Enguany, però, la celebració tindrà una petita particularitat: a causa del procés de remodelació del Parvulari, totes les activitats es traslladaran als edificis de primària i secundària.
Des dels més petits, guarnint els espais amb roses i dibuixos, fins als més grans, recomanant i venent llibres, tota la comunitat participa d’una jornada plena de significat.
Tal com hem fet els últims anys, ens fa molta il·lusió tornar a impulsar la iniciativa conjunta que reuneix antics professors, antics alumnes i professors i alumnes actuals a través de la recomanació de llibres. És una bonica tradició que tenim per compartir lectures, connectar generacions, crear comunitat i celebrar junts aquest dia tan especial.
Javier Sánchez (Llívia) i Cristina Fargas (professora)
Ens agradaria que hi participés el màxim de gent possible, i per això us volem fer una proposta: fes la teva recomanació literària i la compartirem amb tota la comunitat.
Així de fàcil: grava un vídeo breu (un minut aprox.) en format horitzontal i envia’l al nostre correu: alumni@aula-ee.com.
Animeu-vos, comptem amb vosaltres!
La Festa d’Aula
Després de l’èxit de l’anterior edició, l’escola obrirà les portes a tota la comunitat Aula —alumnes, famílies, personal i Alumni— per gaudir d’una jornada distesa, solidària i plena d’activitats Apunteu la data: Diumenge, 17 de maig de 2026 de 9.00 h a 14.00 h. Una celebració que inclourà: música en directe, activitats esportives, jocs i tallers i molt més.
Els dos grans objectius de la Festa d’Aula són celebrar i enfortir la comunitat de l’escola i impulsar el vessant solidari per recaptar fons per al programa de beques i la reforma dels patis de l’escola.
Si enguany esteu interessats a col·laborar, (fent d’àrbitres de partits, fent donació d’articles per al sorteig solidari o oferint serveis com, per exemple, menjar, begudes o espectacles), podeu posar-vos en contacte amb l´Elisabet Riera: eriera@aula-ee.com
Engeguem aquest 2026 amb molta -moltíssima- energia.
La Professió de Prop
Els Alumni i els alumnes de 4t d’ESO s’han retrobat en la jornada Professions de Prop i Professors de Prop que és un espai pensat per escoltar, preguntar i descobrir possibles horitzons professionals de la mà d’exalumnes i professors de l’escola.
Els estudiants han pogut conèixer experiencies reals de camps molt diversos -des de la salut o la química fins a la comunicació, passant per l’economia o l’audiovisual-i resoldre dubtes que sovint apareixen a l’hora d’escollir itinerari de batxillerat i començar a imaginar el futur acadèmic i professional.
Volem agrair especialment a tots els Alumni que hi vau participar com a voluntaris. El vostre testimoni i compromís són fonamentals per acompanyar les noves generacions d’alumnes.
Cross Country XLIX
El proper 20 de febrer celebrarem el tradicional Cross Country XLIX.
Tots els Alumni hi esteu convidats!
Aquest és un dels dies més recordats de l’etapa escolar. Alguns el consideren el millor dia de l’any, d’altres s’atreveixen a comparar-lo amb Sant Jordi i, per a molts, és una jornada que desperta records únics.
L’edició del Cross d’enguany se celebrarà al Parc Nou del Prat de Llobregat, una ubicació més propera que esperem que faciliti el retrobament entre antics companys de classe… i, per què no, tornar a córrer com abans.
Horari aproximat de les curses: de 10.30 h a 13.30 h
Ens encantarà veure-us allà!
En record de la Sílvia Angelet
Volem dedicar aquest butlletí també per recordar a la Sílvia Angelet que va morir el passat 30 de desembre. Professora de secundària des del 2018, impartia català, francès, teoria del coneixement i història.
Va deixar una empremta molt especial entre alumnes i companys.
Sra. Angelet, et recordem amb molt d’afecte i agraïment.
Marta Cervelló ha publicat el llibre Antoni Puig Gairalt, arquitecte i humanista 1888-1935 (Viena Edicions). Una obra que neix de la troballa i posterior estudi del dietari d’Antoni Puig Gairalt, arquitecte i germà de la seva àvia, alhora que ofereix un retrat del món cultural barceloní dels anys 30. Més informació a L’ARA: https://www.ara.cat/cultura/arquitectura/antoni-puig-gairalt-arquitecte-vida-discreta_1_5278031.html
“El valor d’un professor és l’exemple i això inclou no ser dogmàtic i poder canviar d’opinió”
“Sòcrates es va inventar el seminari interactiu per resoldre problemes i ChatGPT encara no ha après a fer una cosa prou imperfecta perquè sembli autèntica”
Aula en família
Aula en Família és un projecte que vol ser un espai de trobada de reflexió i aprenentatge compartit entre escola, famílies i exalumnes.
La pròxima sessió, que creiem que pot ser interessant per vosaltres és;
L'altra cara de les pantalles. Serà dimarts 17 de febrer a les 18 h, a càrrec del Sr. Jordi Camós, assessor i divulgador de Benestar Digital. A la xerrada abordarem com es dissenyen jocs, apps i xarxes socials per condicionar el nostre comportament, com el seu ús afecta nens i joves, i també donarem pautes pràctiques per modificar determinats hàbits.
Aula Alumni és passat i present amb la mirada posada al futur.
Ja gairebé ens trobem a les acaballes del 2025, però volem aturar-nos només un moment per recordar alguns dels moments recents que hem viscut i el que estem a punt de compartir.
Comencem pel Sopar Alumni 2025 que va ser un dels més especials dels últims anys.
Vam commemorar i recordar els professors Pere Cairó, Carme Roca i Joan Guinovart, alhora que vam celebrar els 50 anys de les promocions de Llívia i Montfalcó i els 25 anys de les promocions de Ragusa, Barcelona i Ulisses.
Tenim moltíssimes fotografies per recordar del sopar, però abans us volem demanar un petit favor: doneu resposta a aquest breu qüestionari de satisfacció i ajudeu-nos a millorar de cara a la següent edició del Sopar Alumni. Un cop contestat el qüestionari, tindreu accés a l'enllaç amb totes les fotografies del sopar.
Aquest dissabte 22 de novembre torna la IV Edició del Pàdel Movember impulsat des d’Aula Alumni i l’Institut d’Oncologia de Vall d’Hebrón (VHIO) al Pàdel Indoor Hospitalet (carrer de Cobalt, 85). Més de 220 persones ja han confirmat la seva assistència i nosaltres hi serem de 10h a 22h. Vine i contribueix un any més a aquesta causa solidària pel càncer de pròstata i la salut mental. Més informació: https://www.xporty.com/tournaments/7517502-padel-movember-2025
“A fuerza de no querer recordar, uno olvida”. Aquesta va ser una de les frases que se’ns va quedar gravada durant l’últim Afterwork Alumni amb l’escriptor Juan Trejo que vam celebrar aquest divendres 14 de novembre i on vam aprofundir en la publicació de la seva última obra Nela 1979 (Tusquets Editores) en una sala reservada de la Llibreria Casa Usher.
Tens més bones notícies on els Alumni siguin els protagonistes? Fes-nos-ho arribar i en farem difusió.
Perquè, al cap i a la fi, tota aquesta aventura d’Aula Alumni va també de records, festes i més i millors notícies.
“És curiós com n’és de capritxosa i selectiva la memòria: anècdotes, classes, explicacions, viatges... Jo recordo petites porcions de tot això, però el què més m’ha quedat és un sentiment general, una atmosfera que m’envolta quan hi penso, una actitud davant la vida. Tot empenta, tot passió, tot moviment i energia, més passió, sempre present si et necessitava sense necessitat de demanar-te res... tot cor!”, escrivia Anna Besa de la promoció Bolonya.
El record del Pere Cairó segueix més present que mai a la memòria de tots els Alumni.
El record de la Carme Roca segueix més present que mai a la memòria de tots els Alumni.
Per això li volem dedicar també un sentit homenatge a la Festa Alumni del proper 18 de juny a les 19h.
La Carme va entrar l’any 1970 a Aula, quan tot just s’acabava de fundar l’escola. Ens va ensenyar la passió per llegir i escriure, aprendre i compartir des de ben petits i durant més de 40 anys.
Als professors nous se’ls hi deia: “Mireu a la Carme i feu com ella”.
Així era el seu noble sentit de la responsabilitat que el periodista Josep Playà Maset va recollir en aquest article a La Vanguardia publicat l’octubre de 2014: https://www.lavanguardia.com/obituarios/20141016/54417223968/carme-roca-sentido-responsabilidad.html
La Carme va ser també la impulsora del Campus d’Estiu d’Aula i la gran espurna de la Coral Alumni dirigida pel Gerard Guerra López.
La Mediateca Carme Roca de l’edifici de Primària va ser inaugurada pel poeta Joan Margarit l’any 2015 amb les següents paraules: “La intempèrie física està bastant resolta, la intempèrie moral no està resolta de cap manera. No hi ha instruccions d’ús ni calderes ni res. Només hi ha unes coses que, si vols, tampoc són gran cosa. Què és la música? Res. I la poesia? Res. I la filosofia? Res. I la religió? Res. Potser no són res, però és l’únic que tenim.”
I el cert és que tenim el record de la Carme molt present.
Com la Lune est morte de Frères Jacques o la Rosa de bardissa que anys enrere vam poder cantar i gaudir al seu costat. Et sona? https://www.youtube.com/watch?v=ojdpZ-J49HY
Carme, el teu llegat entre els Alumni és etern!
El record de la Carme Roca segueix més present que mai a la memòria de tots els Alumni.
El dimecres 18 de juny a les 19 h celebrem la FESTA D’ALUMNI a l’escola.
Hem arribat als 200 inscrits! Serà una oportunitat per retrobar-nos vells amics, antics professors i companys i reviure aquells anys que ens van forjar com a persones.
Hi haurà alguna sorpresa, homenatges i ganes de riure i passar una bona estona.
Sant Jordi és la Diada més especial de Catalunya i un dels dies més memorables de l’any a l’escola. Recordeu quan entre els alumnes escrivíem i dibuixàvem un llibre coral per a cada classe? I quan els pares o els germans ens venien a buscar per anar a comprar llibres? I les ponències dels escriptors a l’auditori? O l’escola adornada de llibres i roses?
El temps passa, però hi ha records que no s’obliden mai.
Un any més us fem arribar les recomanacions literàries d’antics professors i Alumni de diferents promocions.
Aprofitem l’ocasió per compartir-vos 10 reflexions sobre literatura i periodisme extretes del col·loqui que vam tenir amb Màrius Carol i Ernest Folch a l’auditori de l’escola:
“El llibre és l’esperança i l’últim regal cultural de la humanitat”
“El periodisme és l’esforç d’un col·lectiu per escriure l’arquitectura de l’actualitat”
“Els editors ens hem deixat guanyar la batalla de Google. Primer es van quedar les notícies i després, la publicitat”
“TikTok és el cervell de la bèstia”
“S’està perdent l’esperit crític. El periodisme s’està burocratitzant i té por de molestar el poder”
“Hem de fer un ús racional de la tecnologia i la gent ha de mirar-se als ulls”
“L’incentiu de la veritat ja no dóna prestigi ni diners en forma de vendes de diaris”
“El paper de l’escriptor no ha canviat, però el seu rol social sí que ho ha fet”
“No hi ha pausa ni temps de reflexió. Vivim un malson i espero que el món desperti aviat”
“Hem de seguir explicant la veritat de forma persistent. Hem de creure en el periodisme”
Prepareu les agendes que us avancem dos esdeveniments molt importants. SAVE THE DATE...
“Hi ha centenars de llenguatges diferents per desenvolupar programari.” Així ho explica Jacobo Vilella en aquesta entrevista a Ser Catalunya: https://cadenaser.com/audio/1744108290499/
Després d’uns mesos d’intensa feina, la junta directiva d’Aula Alumni ha preparat amb molta il·lusió l'inici d’aquest 2025.
Així doncs, ens plau molt anunciar-vos:
Periodisme i llibres del segle XXI. Un col·loqui amb els periodistes Màrius Carol (La Vanguardia) i Ernest Folch (El Periódico) que tindrà lloc el dilluns 24 de febrer a les 19h a Aula Escola Europea. No us ho perdeu!
El 19 de febrer (8h 45-12h 30) se celebra una nova jornada Professions i vocacions de prop a l’escola i animem a tots els Alumni a participar-hi. L’objectiu principal és acompanyar els alumnes d’ESO IV en la tria del Batxillerat. Recordes aquell moment? Tria quin horari t’encaixa més i participa-hi
No volem acabar aquesta primera newsletter de l’any sense tenir un record molt especial per al desaparegut Dr. Joan Guinovart, fundador i primer director de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona. Guinovart també era membre del patronat d’Aula i una persona molt propera a la comunitat Alumni. Diverses personalitats científiques, empresarials i polítiques l’han acomiadat al llarg d'aquests dies, però nosaltres ens volem quedar especialment amb l'emotiu record de l’Alumnus Joan Seoane que ha escrit el següent:
“Un referent. Científic, gestor, mentor i persona extraordinària. Sempre s’oferia per ajudar i volia fer créixer a la gent del seu voltant. Un apassionat de la ciència que sempre lluitava per construir una societat basada en el coneixement i la cultura. Adéu Joan Guinovart, el meu estimat amic i mestre. Va ser el meu director de tesi i sempre un referent. Et trobaré molt a faltar”
Aprofitem per desitjar-vos a tots una bona entrada d’any.
Després d’unes merescudes vacances, ja hem tornat a reprendre tota l’activitat d’Aula Alumni i aquest mes d’octubre hem celebrat la primera reunió de la junta directiva per preparar aquest nou curs que ve carregat de bones notícies i activitats interessants.
Comencem per les activitats més properes:
El proper 23 de Novembre organitzem la tercera edició del torneig solidari Padel Movember al Padel Indoor Hospitalet. Aula Alumni i l’Institut d’Oncologia de Vall d’Hebrón (VHIO) s’uneixen un any més per a la investigació del càncer de pròstata i testicles, la salut mental i la inactivitat física.
L’escola organitza l’acte de donantsper recaptar fons per al programa de beques d’Aula i el projecte de re-disseny de patis. Famílies, antics alumnes, professors i amics de l’escola esteu convidats el dijous 14 de Novembre a l’acte Notes Solidàries que se celebrarà al Palau de la Música.
La cap d’Admissions d’Aula, Elisabet Riera, es dirigeix a la comunitat Alumni per recordar que les inscripcions a l’escola estan obertes durant tot l’any (no se segueix el calendari de preinscripció de les escoles públiques i concertades). Us podeu comunicar amb Admissions via admissions@aula-ee.com o sol·licitar també una visita personalitzada. Els Alumni tenen un 50% de descompte sobre la matrícula.
Aprofitem per recordar-vos algunes notícies interessants sobre la comunitat Alumni:
“El senyor Sarsanedas es treia el barret que sempre portava i s’inclinava lleugerament en senyal de comiat i agraïment”, explica la senyora Teresa Freixas durant l’acte d’homenatge de l’escola a Jordi Sarsanedas. https://blocs.mesvilaweb.cat/jotajotai/el-senyor-sarsanedas/
L’economista Víctor Costaestrena secció mensual a la televisió de Betevé per parlar de l’impacte de l’economia i les empreses en el dia a dia i la vida dels ciutadans de Barcelona.
“Una gran causa. Una amistat única. Una sèrie de concerts fantàstics en un lloc molt inusual: al pati de casa de l'Anna, una jove pacient de càncer de mama metastàtic. Un storytelling molt ben fet. Un gran impacte a mitjans. I més de 10.000 euros recaptats en un temps record. Radio Pati ha estat la iniciativa solidària perfecta”, escriuOriol Alsina. https://www.ara.cat/cultura/musica/radio-pati-concerts-acompanyar-radioterapia-metastasi_1_5134591.html
“Ara que fem 50 anys, tenim una cita amb la nostra infància”. Una imatge de la promoció Llivia val més que mil paraules.
És la nostra particular manera de recordar tots aquells anys de passejades entre parades de roses, ponències d’autors a l'auditori i recomanacions de professors al pati de l’escola.
Nosaltres érem també els autors d’un llibre coral de classe per Sant Jordi. O els encarregats d’atendre des de les parades de la Mediateca a totes les famílies que volien comprar llibres a l’escola.
Des de la pandèmia, volem aprofitar les xarxes socials per fer-vos arribar totes les nostres recomanacions més enllà de l’escola.
“El jove compositor català- que ha deixat de ser una promesa per convertir-se en una gran realitat del talent musical català - aconseguí conduir-nos per una dualitat orgàsmica que sembla abraçar tant el fet religiós com el carnal”. Així descriu Santi Riu l’estrena de l’Èxtasi de Santa Teresa inspirada en l’escultura de Bernini a través de la composició de Marc Migó.
Les 14 reflexions de Víctor Costa sobre escriure per pensar després de participar en un curs d’escriptura del digital cultural Catorze que acaba de celebrar els seus primers 10 anys de vida: